Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.07.2019 20:20 - Хайде, Градинарите!
Автор: vesever Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3290 Коментари: 22 Гласове:
20


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image


image


image


image


image




                            image 



Гласувай:
20



1. zax - Днеска няма да те хваля, и единст...
09.07.2019 21:37
Днеска няма да те хваля, и единствената причина е че разхищаваш обработваема площ.
Моя шеф живее на 6-ти етаж и знаеш ли каква градина е заформил. Опасал е четирите стени на южната тераса с хоризонтално монтирани улуци с пръст и капково напояване. А над краставици те и боба от простира на доле е пуснал мрежи с око 15-тина сантима.

.... и връзват бе, че вече и доматки си бере.
;)))
цитирай
2. vesever - Заксън, за две ръце цялата площ е ...
09.07.2019 21:41
Заксън, за две ръце цялата площ е много за обработване. Първите години бях разкопала чак до долу, цялата градина, и сеех много повече, но на даден етап видях, че не смогвам, затова разделих площта - от горната част са ми зеленчуците, тях си ги обработвам со кротце, со благо, а долу, където са овошките, съм оставила зелена полянка и си я кося...
Толкоз смогвам. Но и ние берем домати, корнишони, пиперът още ми е на завръз, до няколко седмици трябва да има...
цитирай
3. planinitenabulgaria - Не знам от градинарката ли зависи, но моята градина на 708 м. н. в.
09.07.2019 22:04
е с около месец на по-късен етап. Може би, защото не съм ползвал азотни и фосфорни торове, а само компост...
цитирай
4. lexparsy - Прав е Закси!
09.07.2019 22:09
И аз знам един старец дето на терасата си е направил градина...
Ама знаш‘ к‘во ги прави доматките и краставичонките вечер тариката?
На салатка! И си вади една студена ракийца от хладилника! :-)
И аз тъй ша сторя, ако ти дода в градинката :-))))
   Лекс
цитирай
5. vesever - Коста, привет! В Търновския р...
09.07.2019 22:26
Коста, привет!
В Търновския регион май всичко цъфти и ражда по-рано от нормалното, не знам защо.
Аз също избягвам да ползвам изкуствени торове, вземам оборска тор от един съсед...
Успехи и много реколта да имате!
Поздрави!
цитирай
6. vesever - Лекси, ми супер е идеята за градина ...
09.07.2019 22:34
Лекси, ми супер е идеята за градина на терасата...
Който има творческо вдъхновение, може от нищо да направи нещо...
Салатки обичам и аз - нали съм си тревопасно - но за ракийката не съм наясно...
Е, отдавна не съм имала гости, нали все много работа вкъщи, а когато ми дойде много, вдигам чукалата на морето и все съм в движение...
А в събота ще дойде Еличка, замислила съм разкошни разходки из слънчогледовите нивя наоколо, и до Сини Вир - това е един чуден отрязък от Янтрата ми...

цитирай
7. zax - Лекс, предлагам да хванем роля в ...
09.07.2019 22:52
Лекс, предлагам да хванем роля в "Крадеца на доматките". И ракийца ще намерим. ;))
цитирай
8. hloris - Какво да ти кажа,Веси,при теб всичко си е наред!
09.07.2019 22:57
Аз се учудвам как така съумяваш да сколасаш с всичко...и трева нямаш в доматките!
Но трябва да им подсилиш растителната защита,защото имаш май някакво заболяване
по тях.На моите нищо им нямаше,и като взех,че ги изпръсках една сутрин с три препарата
накуп...и хоп....нещо са тръгнали да боледуват....имам завръз,но общо взето засега не ми вървят,
въпреки че им слагах компост от калифорнийски червеи.
Сега четох/в момента тук вали/ да се пръскат с прясно мляко и йод против болести и мана,и за хранене....ще опитам....А твоя котак какъв е наперен,Кънчо ли беше,и той се радва на хубавата градинка,която имаш.Браво на теб,възхищавам ти се искрено,като някоя пеерпетуум мобиле си!
А,прочетох,че Еличка ще ти идва на гости....хубаво да си изкарате двечките,и да качиш снимки от гостуването и....предай и много поздрави от мен! :)
цитирай
9. vesever - Заксън, така значи, моите доматки ...
09.07.2019 23:16
Заксън, така значи, моите доматки ли ще крадете?)))
Още нямам дувари от изток и от юг, поначало не е невъзможно да бъдат откраднати...
Ракийца моите комшии правят, но не съм опитвала, аз съм си ок с радлера ))
Наздраве!
цитирай
10. vesever - Тони, за съжаление напоследък н...
09.07.2019 23:21
Тони, за съжаление напоследък нямам достатъчно време редовно да съм в градината, но гледам веднъж на 10-ина дни да плевя и кося и съответно да я поддържам в добър вид.
На места долните листа на доматките леко ми жълтеят, мисля, че от влагата.
Чувала съм за пръскане с прясно мляко, не съм пробвала, но може да пробвам.
А, това е Анди, братът на Кънчо. Големи сладури са, все ме чакат гладни пред вратата...храня ги с кучешка храна, заедно с кучетата...
Ще предам поздравите непременно, разбира се!
И снимки ще направим из моите свещени места.
Днес синът ми ми показа снимки от слънчогледовите поля на изхода на селото ни, били са там с приятелите, а той има усет за фотограф, разкошни снимки е направил.
Непременно искам в събота и аз да наснимам слънчогледите...и ще има, много ясно, и две по-големички слънчогледки сред тях )))
Поздрави!
цитирай
11. getmans1 - Разбира се, че зеленчука трбва да е ...
09.07.2019 23:58
Разбира се, че зеленчука трбва да е близо до къщата ... близо до питието, вилищата,лъжицата и ножа ... хахаха ... а, котарака само ми обърква редовете но кво да го прайш ... толкова му е разбирането по градинаство.
ПОЗДРАВИ ВЕС...
цитирай
12. lexparsy - Абе мислил съм го това Закси,
10.07.2019 02:22
zax написа:
Лекс, предлагам да хванем роля в "Крадеца на доматките". И ракийца ще намерим. ;))

Ама ша разлайкаме Блеки, а котките ша размяукаме и кат‘ излезе стопанката с мотиката, има да прекопаваме и плевим цяла нощ да си заслужим салатата. Май само на ракийка ша я караме :-)))
Лекс
цитирай
13. nedovolen - Беше само градинари. Мисля си, г...
10.07.2019 06:32
Беше само градинари. Мисля си, градинарките копат навън. Едно изключение. Това е добре!
Ако доматите нямаха болежки, нямаше да има и забележки. И това е добре!
:)))
цитирай
14. vesever - Радо, така си е, без зеленчук не м...
10.07.2019 10:07
Радо, така си е, без зеленчук не може, трябва да се храним здравословно ))
Нагушкай го твоя котак, колкото разбира - толкова ))
И моите само се глезят, не помагат ))
Поздрави!
цитирай
15. vesever - Лекси, стопанката се е оборудвала с ...
10.07.2019 10:17
Лекси, стопанката се е оборудвала с мотики, с лизгари /така казват тук на правата лопата/ - само да има желаещи за копане...апропо, имам и дувари за зидане ...)))
цитирай
16. vesever - Ники, някои градинарки копат на ...
10.07.2019 10:25
Ники, някои градинарки копат на прибежки, после взеха и да почиват по малко, то не може само работа )))
Наскоро си говорих с един приятел и той ми рече, че няма съвършени неща на Земята.
Това все още ми е трудно да го приема, но практиката го потвърждава...
Да сме здрави и усмихнати, другото ще се нареди )))
Поздрави и благодаря!
цитирай
17. krassko - Весе,
10.07.2019 22:32
Доматите ти имат много нещастен и измъчен вид. С тези колчета това е най примитивния начин на отглеждане на домати. Най добре е да сложиш бетонни колове и на тях да опънеш три реда тел на която да се връзват доматите. В краен случай може да сложиш и дървени колове но да са по дебели а не такива пръчки:)
И между редовете да има достатъчно място за да се минава и работи.

Но едва ли ще го направиш:)

И ако научиш котките да работят в градината ще имаш голяма помощ :)))
цитирай
18. vesever - Краси, благодаря за съвета, но не ...
10.07.2019 23:00
Краси, благодаря за съвета, но не харесвам бетонени колове, много грубо е и грозно. Тези колчета са жилави и здрави, вече 15 години ползвам от този вид - стабилни са.
Съжалявам, че не ти харесват доматите, от миналия месец берем, много да вкусни и най-вече чисти, без нитрати ))). Ако ги пръскам, ще изглеждат съвършено, но ще са отровени. На пазара има такива.

Идната седмица ще сложа малко салца .
А, котаците надали ще науча да работят, те само обичат да похапват сладко. Но не домати ))
Лека вечер!

цитирай
19. hloris - Ами,Краско,
11.07.2019 21:19
аз имам едно предложение....правиш си една екскурзия до Веси,и и правиш тази така прословута конструкция,тя пък ще ни я фотосезира,и имаш поръчка за още една в мое лице....какви мъже сте само....ние с Веси все пак сме жени,а вие ни говорите за бетонни колове....
Краско,напомняш ми на един мой комшия,който само ми гледа сеира,и казва,че щом той го може,то и аз трябва да мога....когато си рязах вишната сама стоя,гледа ме...пуши си,и накрая дълбокомислено заяви,че моите ръце били по-силни от неговите...мъже с една дума....аз тази година се измъчих да търся кой да ми забие коловете....не беше валяло близо 2 месеца,и никой не ме открехва,че първо трябва да полея,а след това с помощта на един лост да си направя дупки....в крайна сметка падна такъв дъжд,и взех един лост от един мой кошия,и си ги набихме сами с Теди...и се кефят шопето,че доматите ми вървят със закъснение...луда работа тук по шопско...
Веси,вземи ги пръсни наистина доматите,както ти казах....10 л. вода,15 капки йод,1 литър обезмаслено мляко....хем ще се обеззаразят,хем ще ги подхраниш с млякото.
Дерзай,има още много време от лятото няма да се предаваме я!
цитирай
20. vesever - ))) Тони, голям си образ ))) Ами, ...
11.07.2019 22:38
))) Тони, голям си образ )))
Ами, аз не искам бетонени колове в градината си. Обичам си тези дървените, естествено ми стои.
Надявам се Краси да не се обиди, но с бетонени колове наистина е грозно.
Не ми пречи да ги забия, за оградата към пътя на север си ги забих и бетонирах сама, сетне наковах и оградата, в един дъжд, беше супер романтично )))
Според моите разбирания за романтика, де.
Ще ги пръсна, аз съм пробвала само отвара от коприва, за мляко съм чувала, но не съм пробвала.
Казаха ми и с мая и захар, разбива се във вода, оставя се една нощ да ферментира и много помагало и подхранвало.
Вероятно в неделя вечер ще се заема, много работа тия дни. ))
Поздрави!
цитирай
21. rainman - .
11.07.2019 22:38
Само не разбрах- котката градинар ли е или се впряга в изораването на земята???
цитирай
22. vesever - Васко, градинар под прикритие )...
11.07.2019 22:39
Васко, градинар под прикритие )))
Шегувам се. Винаги са ми по петите котаците и обичам да ги снимам, понякога са в ролята на ОТК ))

Поздрави!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vesever
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4063716
Постинги: 1153
Коментари: 13404
Гласове: 16018
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол